keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Eripariset eriparisukat

Joskus törmäsin netissä käänteisillä väreillä neulottuihin villasukkiin ja halusin itekki sitte kokkeilla semmoset tehä. Oon rakastunu yhteen kuvioon, jolla oon jo muutamat sukat vääntäny ja koittanu kehitellä täydellisen mallisia sukkia mun ongelmallisiin koipiin (jostaki syystä mulla ei tunnu minkää malliset villasukat pysyvän jalassa, vaan aina kantapää karkaa jalan alle). 

No mutta... 

Näistä eriparisukista tuliki sitte vielä astetta eriparisemmat ku oli tarkotus. Toisesta tuli nimittäin varmaan noin kaks kokoa pienempi, vaikka tietääkseni ne täysin samanlaisiksi tein :D Ei se aina voi onnistua. Nämä kuvioneuleet on mulle niin uus harrastus, että ilmeisesti käsiala hakkee vielä aika rankasti ittiään. Noh, ehkä koitan tehä näille sitte joskus uuet parit. Nyt tympäsee sen verta, että paiskaan ne jonnekki laatikon pohjalle unohtumaan vähäksi aikaa :D





Tuohon kirjavaan lankaan oon muuten kuvion lisäksi rakastunu ihan totaalisesti. Se on Nalle Taika-lankojen syksyn(?) uutuusväri. Vaikka tuossa langassa nuita eri värejä piisaaki, nii se ei silti oo mun mielestä ainakaa liian räikiä, tuommoset murretut värit on kuitenki sen verran rauhallisia :)

Nii ja tämän kuvion oon tosiaan bongannu täältä. Tykkään tuon tekemisestä ihan hirviästi, se tullee jotenki niin vaivattomasti. Aika nopiasti pääsee kärryille ja muistaa mitä seuraavalla kierroksellaki pittää tehä, nii ei tartte koko ajan ohjelappua tuijotella, hyvin on onnistunu telkun katteluki samalla :)

Meinasin alotella tällä samalla kuviolla itelleni villapaitaa, mutta nyt tais mennä hetkeksi usko tuon kuvion ja mun kädenjälen yhteistyöhön, nii pittää ehkä miettiä asiaa uuemman kerran :D Äitillä on ollu jonku aikaa työn alla yks ihana villapaita, ehkä varastan sieltä ohjeen ja teen välillä jotaki muuta kuviota. Pittää harkita mihin tässä uskaltais seuraavaksi ruveta.

~ Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti